Dojezdové pneumatiky

Vyrobci pneumatik dnes vybavují pneumatiky systémem nouzového dojetí. Principem tohoto systému je spočívá ve vyztuření bočnice pneumatiky, aby při defektu nedošlo k deformaci pláště. Tyto pneumatiky se nazývají run-flatové pneumatiky. Tyto pneumatiky zaručují dojezd po defekt nebo při nizkým tlaku v pneumatikách dojez při snížení rychlosti na 80 km/h až 160km. Pro pužití dojezdových pneumatik je nezbytné mít vozidlo vybaveno kontrolou tlaku v pneumatikách.

Asi jako všechny věci tak i dojezdové pneumatiky mají svoje pro i proti. Největší výhodou tohoto systém je že je možné dojet i při defektu. Samozřejmostí je optimální rychlost která by neměla překročit 80km/h. Při dodržení rychlosti při defektu se nezmění ani jízdní vlastnosti pneumatiky. Dojezdovou pneumatiku lze použít na jakýkoli dostupný ráfek. Nevýhodou je že dojezdové pneumatiky je možné použít pouze na vozidla vybavené signalizací poklesu tlaku v pneumatice. Další nevýhodou je to, že tyto pneumatiky není možné opravit navíc je to při bočním proražení výrobci dokonce zakázáno.

Označení dojezdových pneumatik

  • Michelin – ZP
  • Pirelli – RFT
  • Bridgestone – RFT
  • Continental – SSR, CSR
  • Goodyear – ROF
  • Dunlop – DSST

Souhlasím

Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vězte, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.