blank

Alu kola Letní pneu Zimní pneu Alu bazar

sortiment

kontakty

informace a objednávky

Telefon telefon
+420 777 321 234
+420 608 369 222


e-mail telefon
info@autocentrumrk.cz

Akční nabídka

partneři

Nebaví Vás neustále vyměnovat prasklé bodovky v koupelně či kuchyni?? Naše LED bodovky, Vám ušetří až 90% nákladů na energii a přitom vydrží až 30 krát déle.

Ubytování Šumava, i tak se dá strávit letní nebo zimní dovolena v našem Hotelu.

Lyžování Lipno, i tak se dá strávit zimní dovolena v našem Penzionu.




informace

Autocentrum RK>

Historie pneumatik

Pnematiky a jejich historie

Thompson a DunlopDnešní vzdcuhem plněné pneumatiky vynalezl v roce 1887 jistý John Boyd Dunlop, když pomocí zahradní hadice zlepšil jízdní vlástnosti tříkolky svého syna. Nebyl ale první, protože v roce 1845 pan Robert William Thomson vynalezl to samé, ale v té době nebylo pro jeho vynález uplatnění. Kdežto když ji znovu vynalezl pan Dunlop výraběla se ve velkém jízdní kola, u nichž se vynález uplatnil a tak pan Dunlop získal patent na pneumatiky.

Pneumatiky změnili celý svět a doprava se dostala o úplně někam jinam. Vždyť už v roce 1906 byly vzduchem plněné pneumatiky použity pro letadla (pouhé 3 roky po 1. letu).

Historie výrobců pneumatik

Barum

Historie pneumatikSpolečnost byla původně založena Tomášem Baťou v roce 1931. Následující rok opouští závod první pneumatiky Baťa. V roce 1934 pneumatiky Baťa postupně vytlačují veškerou konkurenci z Československa. Značka Barum vznikla v roce 1945 s novou exportní politikou výrobců pneumatik spojením názvů firem Baťa Zlín, Rubena a Matador. Značkou Barum pak byli označovány výrobky všech tří výrobců. V roce 1966 vzniká samostatný závod na výrobu pneumatik v Otrokovicích. V roce 1990 vzniká Barum a.s. Otrokovice, poté je roku 1993 založen společný podnik Barum Continental spol. s r.o. a Barum se stává součástí koncernu Continental.

Continental

Gumárenská továrna založena roku 1871 v Hanoveru. V dnešní době je druhým největším výrobcem pneumatik v Evropě a v první pětici největších výrobců pneumatik na světě. Koncern Continental vyrábí tyto značky pneumatik: Continental, General Tire, Uniroyal, Semperit, Barum, Gislaved, Mabor, Viking, Matador, Sime Tyres a Euzkadi.

Dunlop

Historie značky Dunlop začala v roce 1888 kdy veterinář J. B. Dunlop vynalezl pneumatiku. Značka Dunlop se postupně rozšířila na sportovní zboží, oblečení, povlečení a průmyslové produkty. V roce 1999 byly některé společnosti Goodyear a Dunlop v Evropě, Japonsku a USA sloučeny prostřednictvím koalice mezi Goodyear Tire & Rubber Company z USA a Sumitomo Rubber Industries z Japonska a bylo tak vytvořeno šest nových společných podniků. Jedním z nich je Goodyear Dunlop Tires Europe, který spravuje všechny podniky vyrábějící pneumatiky značek Dunlop a Goodyear v oblasti evropského společného podnikání. V Evropě má Dunlop tři centra vyvíjející pneumatiky. Hlavním místem vývoje pneumatik je Vývojové centrum Dunlop v Hanau v Německu. Další vývojová centra Dunlop se nacházejí v Birminghamu ve Velké Británii pro vývoj závodních pneumatik a v Montluconu ve Francii pro vývoj motocyklových pneumatik. Tato tři vývojová centra jsou integrována k urychlení filosofie "ze závodu do provozu", která pohání řidičského ducha Dunlop.

BF-Goodrich

Dříve byla BF Goodrich Company letecká výrobní společnost založená roku 1870 Benjaminem Franklinem Goodrichem. Společnost se postupně stala jedním z největších výrobců pneumatik a gumy na světe. V roce 1986 koupila svého konkurenta výrobce pneumatik Uniroyal. V roce 1988 v souladu se svým podnikáním prodala závody na výrobu pneumatik firmě Michelin a nadále se věnuje oblasti letectví a chemického průmyslu.

Bridgestone

Bridgestone Corporation je nadnárodní společnost založená v roce 1931 v Japonsku. Během druhé světové války společnost produkovala pneumatiky především pro armádu. V poválečném období začala firma Bridgestone vyrábět motocykly, ale pořád pro ni bylo výhodnější dodávat pneumatiky svým motocyklovým konkurentům Hondě, Suzuce a Yamaze. Později se firma rozhodla ukončit výrobu motocyklů. V roce 1960 začala společnost expandovat na zahraniční trhy, především do Ameriky kde roku 1967 založila samostatnou prodejní větev Bridgestone America. Téhož roku byla vyvinuta první radiální pneumatika Bridgestone RD10. Mezitím vybudovala výrobní závody v Singapuru a v Thajsku. V roce 1979 Bridgestone představuje technologickou novinku vysoce výkonnou pneumatiku Potenza (ultra high performance), která je dodnes špičkou ve své třídě. 11.září 1976 umírá zakladatel firmy Bridgestone Shojiro Ishibashi. V roce 1988 kupuje Bridgestone firmu Firestone Tire and Rubber Company – výrobce pneumatik Firestone. Ke konci roku 2005 má Bridgestone 141 výrobních závodů v Evropě, Asii, Africe a Americe. V současné době je Bridgestone jeden z největších výrobců pneumatik na světě, vyrábí pneumatiky pro automobily, letadla, několik let byl hlavní dodavatel pneumatik pro Formuli 1, logo Bridgestone najdete i na stavebních materiálech, materiálech a součástkách pro elektroniku, jízdních kolech, sportovních potřebách a na spoustě průmyslových výrobcích.

Michelin

firma Michelin byla založena 28.května 1889 ve městě Clermont-Ferrand. Bratři Edouard a André Michelin převzali továrnu na zemědělské stroje založenou jejich dědem a bratrancem. V témže roce vzniká slavná Michelinova figurka Bibendum. V letech 1900-1912 sklízejí pneumatiky Michelin veliké úspěchy v automobilových závodech. Automobilové závody byli v té době nejlepším prostředkem k rozšíření pneumatik a vysvětlení jejich předností. V roce 1906 byl otevřená první továrna za hranicemi Francie v italském Turíně. Zároveň byla založena Michelin Tyre Co. Ltd. v Londýně. V následujících letech byla navržena a vyrobena zdvojená pneumatika pro nákladní vozidla a byla otevřena první továrna Michelin v Americe ve městě Milltown. V roce 1912 se Michelin zasadil o to, aby byli silnice ve Francii číslované a srozumitelně značené, vzniká první dopravní značka tvaru křižovatky. V letech 1914-1918 krátce po vyhlášení války nabídl Michelin francouzské vládě pomoc ve výrobě bombardérů, prvních 100 letadel daroval bezplatně, další letouny byli prodávány za výrobní cenu. V roce 1917 byla vyrobena první pneumatika, která byla černá. První pneumatika se vzorkem z černé pryže, která měla přilnavost k vozovce a zvýšenou trvanlivost. Po válce roku 1923 vzniká první nízkotlaká pneumatika pro nákladní automobily se životností 15 000 kilometrů. Roku 1925 zakládá Edouard Michelin svoje první kaučukovníkové plantáže v Indočíně. Ve třicátých letech vzniká spousta technologických inovací ve výrobě nových pneumatik. Pneumatiky již vydrží 30 000 kilometrů. Během druhé světové války výroba pneumatik Michelin pokračovala v mezích možností, avšak stále se pracovalo na vývoji radiálních pneumatik. 25. srpna 1940 umírá zakladatel firmy Edouard Michelin. V letech 1946-1954 nastává průdký rozvoj a prodej radiálních pneumatik pro osobní i nákladní vozy, což dává firmě Michelin obrovský náskok před konkurencí. Ve 24 hodinovém závodě v Le Mans roku 1951 vítězí ve svých kategoriích vozy Lancia B20 na pneumatikách Michelin X a Renault 4 s konvenčními pneumatikami Michelin. V dalších 15 letech investovala Michelin do zvyšování výrobních kapacit, bylo otevřeno 12 továren v Evropě a 3 továrny mimo Evropu. Společnost Michelin prodávala svoje výrobky ve více než 140 zemích. Od roku 1970 až 1980 zakládá společnost Michelin výrobní závod v Kanadě a další v Americe. Zavádí výrobu dalších pneumatik pro lehká užitková vozidla, traktory a díky spolupráci s Ferrari v roce 1979 vítězí radiální pneumatiky Michelin ve Formuli 1. Od roku 1981 posílila Michelin svojí pozici rozšířením výrobních kapacit do dalších zemí v severní a jižní Americe, Asii a Evropě. Vyrábí pneumatiky nejen pro osobní a nákladní automobily, ale i pro letadla, těžké stavební stroje a zaměřuje se i na výrobu terénních pneumatik. V roce 1990 kupuje Michelin firmu Uniroyal Goodrich Tire Company. V Evropě kupuje polskou továrnu na pneumatiky Stomil-Olsztyn a maďarský podnik Taurus. V roce 2000 získává Bibendum titul "nejlepší logo století" v soutěži organizované listem Financial Times.